jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 3 april 2008

alone in the fjäll :)

Av ♥ Janni ♥ - 3 april 2008 21:30

Var det dig jag såg, som jag svor att aldrig glömma?


Jag saknar mina småttingar så mycket idag. Det är rätt konstigt att man kan sakna katter tycker jag faktiskt.Men jag fick en så fin minnesblick från början av januari förra året, det känns som ännu längre sedan. En liten snutt när vi skulle hämta vår lilla Maja hos hennes mamma.


Vi tog ett kort på henne den första gången vi såg Maja. Jag tappade jag andan så liten och helt underbart söt hon var. Hade aldrig sett en så fin katt. Hon och hennes syster hade samma täckning så det blev ju lite fel där lite då och då när vi tittade på dem [även fast Jacob insisterade på att han såg rätt]. Jag ville bara ta med henne hem när jag såg henne, men jag vågade inte röra henne för hon kunde ju gå sönder. Så liten var hon alltså. Jag har aldrig varit lika glad som jag var den 20 januari 2007 när vi fick hem henne. När hon satt med mig i bilen i mitt knä så klättrade hon och klättrade på mig och mjauade utan ljud. Munnen öppnades utan att det kom ut något på väldigt länge. Men hon var så duktig. Hon åt och hon poopade på lådan direkt! Kommer du ihåg det? Hur hon sov i knäet på en och i sängen bredvis oss?


Vince då. han var ju en mardröm måste jag ju erkänna. För er som inte vet hur jag blir när jag blir orolig eller stressad så blir jag lätt bitch och arg. Skyller gärna på någon annan. Vince kom med oss i catbagen... så började det direkt. Han grät och grät hela vägen hem till Helsingborg. I början fick jag ju fan panik över detta och jag var mycket kort mot min underbara och sa att jag inte visste vad jag skulle göra. Han ville åka tillbaka med honom så ringde ägaren och hon sa att det var ingen fara så vi åkte hela vägen hem med en gråtande katt under framsätet. Jag sa nog inte ett ljud till Jacob på hela resan hem.


Vince har alltid gråtit när han blir orolig. När han ska förflyttas, ut och gå och när jag ska gå i duschen. Så måste han fram och kela med mig och se att jag är där. Jag vet inte varför han har blivit så, han är en riktig mammasgris. Han låg under en filt i mitt knä hela julafton till ex. Min pappa tycker jag skämmer bort honom. Hur gör jag det?


Aj miss jo 2 jo noe...


Maja... första bilden på henne är allra första gången vi såg henne. Den andra är när Jacob hade sagt till mig att hon skulle ligga på dessa pallar... det stämde visst lite. :) Vince ligger på fönsterbrädan. Detta är i början av mars förra året. Han är sååå slank..Måste fan banta honom nu snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards