jANNi    |♥|

Alla inlägg under maj 2007

Av ♥ Janni ♥ - 24 maj 2007 14:24


Everything about you is how I'd wanna be
Your freedom comes naturally
Everything about you resonates happiness
Now i won't settle for less

Give me
All the peace and joy in your mind

Everything about you pains my envying
Your soul can't hate anything
Everything about you is so easy to love
They're watching you from above

Give me
All the peace and joy in your mind
I want the peace and joy in your mind
Give me the peace and joy in your mind

Everything about you resonates happiness
Now i won't settle for less

Give me
All the peace and joy in your mind
I want the peace and joy in your mind
Give me the peace and joy in your mind



Muse - Bliss

Av ♥ Janni ♥ - 24 maj 2007 13:57

[tattoon som jag egentligen ville haft, men tar nog alldeles för lång tid  och smärta så skaffar något annat efter sommaren! Kanske mina 21 stjärnor...]


Tja!


Vaknade rätt sent så har inte hunnit börja med något ännu. Idag skulle jag plockat undan efter igår, men så ringde jobbet så det blir lite jobb där istället. Suttit och kollat på Kyle XY och käkat riktigt sen frukost eller lunch, välj själva. Mamma och pappa kommer hem ikväll så vet inte om jag skulle svänga inom dem och säga hej! :)


Ikväll däremot vet jag inte vad som händer, film kanske? jJag hoppas i alla fall på det. Fotbollen igår blev nog inte vad han hade tänkt sig, han hejjade lite på Liverpool faktiskt. Jag däremot var inte så jätteintresserad av att hejja, jo.. på Alonzo...? OMF! Han är het! ;)


Blev en skräckfilm efter fotbollen. Och jag som inte gillar att kolla på skräckisar, kommer inte kunna sova ensam på flera dagar... så kanske man kan få över någon ikväll igen och sen hela helgen. Anybody?


I alla fall ska göra mig i ordning för måste köpa kattsand innan jag går in till jobb för dagen!


Musik: H I M - Vampire Heart



pusshej!

Av ♥ Janni ♥ - 23 maj 2007 17:50

[bilden föreställer månen i Öckerö, tagen av någon av pojkarna 2005] 


Från Öckerö loge hörs dragspel och bas,

och fullmånen lyser som var den av glas.
Där dansar Fredrik Åkare, kind emot kind,
med lilla fröken Cecilia Lind.

Hon dansar och blundar så nära intill,
hon följer i dansen precis vart han vill.
Han för och hon följer så lätt som en vind.
Men säg varför rodnar Cecilia Lind?

Säg var det för det Fredrik Åkare sa?
Du doftar så gott och du dansar så bra.
Din midja är smal och barmen är trind.
Vad du är vacker, Cecilia Lind!

Men dansen tog slut och vart skulle dom gå?
Dom bodde så nära varandra än då.
Till slut kom dom fram till Cecilias grind.
Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind.

Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln'!
Cecilia Lind är ju bara ett barn.
Ren som en blomma, skygg som en hind.
Jag fyller snart sjutton, sa Cecilia Lind.

Och stjärnorna vandra och timmarna fly.
och Fredrik är gammal men månen är ny.
Ja, Fredrik är gammal, men kärlek är blind.
Åh, kyss mig igen, sa Cecilia Lind.

Av ♥ Janni ♥ - 23 maj 2007 15:24

Tja!


Städat och tagit tempen på Vince, det är min dag. Kanske inte en rolig en, men alla dagar kan inte vara roliga, right. Jag har blivit lite nojig efter Vince var sjuk sist, så varje gång han inte beter sig som han brukar blir jag skraj. Tack för att du hjälpte mig med Vince.


Jahapp, annars då... hoppas på film ikväll med min toyboy [Jeppe från jobb]... *tihi*


Musik: Dire Straits - Private Investigations

_______________________________________________



See the division of pathes
wich decides about your divine ordinance
Feeling a certain coldness
of a secret power that entangles the spirit
In memory of people
without them you would not exist
In memory of people
who would not exist without you

What would you give to live your life again?
What would you change with a second chance?
And could you learn from the mistakes? I don't know...


Longing for the meaning of life
while breathing day in and day out
realize how slight it is
keep an eye on the universe at night


Crematory - Farewell Letter


_________________________________________________






Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2007 23:35


Jag är tillbaka där det började en gång
det var i ett annat liv, känns det som
Samma människa, ändå en helt annan


En sak har jag lärt mig
Livet är inte ute efter mig
Och en sak har jag fattat äntligen
Livet vill mig inget ont
Och det jag inte kan förändra
Det kan jag acceptera
Och det jag kan acceptera
Det är redan förändrat

Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2007 23:32


Nu slår vårens första regn emot taken
jag står vid fönstret, som en vålnad
Den här stan är som ett pålagt skratt
lika död, lika punktlig och lånad
En gång hade jag mitt kort i baren
i slippen mellan framgång och undergång
Mitt i ängslighetens största seger
i samförståndets och skvallrets knägång

Du drar mig till soffan
vi lägger oss ner, och du viskar
Den här stan är för sorglig
vi är värda så mycket mer


Vår klass är inte första klass
när blodet stiger slinter kniven
Den kränkte vill ha sanning till varje pris
men slåss med en egg som är sliten
Nej, inget är så svårt som att vinna mot sig själv
vi kan reglerna, men kan vi spelet
Skriker, fäktar förtvivlat framför domaren
som om vi redan fölorat och vet det

Det är det raka, det äkta
i dig som jag ser
Men hur många kors ska du dö på
du är värd så mycket mer


Du säger livet är en enda kamp för värdighet
jag tror jag förstår vad du menar
En kamp för kärleken, guden inom oss
en kamp för det som lyfter, förenar
Politiker, media kanaler utan vatten
allt har ett pris, allt saknar värde
Från kyrkan på berget strömmar toner
det är sången som vi en gång lärde oss

Om en rikedom större
än den här världen ger
Vi visste det då
vi är så mycket mer

Nu slår höstens första regn
mot vår motorhuv
När du somnat såg jag gränsen
vi är över den nu

Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2007 21:31

Tja!



Would you mind if I hurt you?


Idag var det jobbet som gällde. Och Cliff. Jaja, det gick ju bra till slut eftersom vi tjejer är ju helt enkelt bäst!


Träffade en tjej på busshållsplatsen som gick i paralellklass med Carolina och hon frågade mig om jag hade gått på norrlycke? Javisst, sa jag! Det visade sig att vi tog samma buss hem [trean] fast jag gick av tidigare.. Vi kom fram till att vi var nyblivna singlar båda två att hade varit tillsammans med våra respektive exakt lika länge! *haha* Hoppas att vi ses ute någon dag som du sa!


Hade en liten goodiebag med mig hem idag faktiskt. Brukar inte ta med, men det fanns lite minimuffins kvar som var waste så, jatack!


Något mer viktigt! Jo, att jag är viktigast! Gullig du är!


Musik: My Chemical Romance - I Don't Love You



pusshej!









Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2007 11:37


då har jag ingen lägenhet mer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards