jANNi    |♥|

Alla inlägg under augusti 2007

Av ♥ Janni ♥ - 23 augusti 2007 21:09

Tja!


Idag var jag på Väla en runda med mamma och kollade på lite saker. Hittade faktiskt två saker som jag blev förtjust i. Jag har ännu inte bestämt mig ännu om jag ska köpa dem eller inte. Det är ett par jättesöta skor och en tröja från edc.


Hämtade mina shorts som har blivit lagade för andra gången. Så nu håller de, hoppas jag! Hon i butiken var jättesnäll. :D


Jag längtar så mycket till lördag. Inte för att jag ska jobba, vilket jag ska! Men på kvällen ska jag träffa Carrobejbi, smulan och Axel [han tar väl med sig sina polare som sist]. Weii! Måste erkänna att jag är lite smått intresserad, av att sjunga min kärleksduett med honom och vinna! Om jag inte vinner blir jag galen, eller något! Kanske skulle ta på mig mina shorts, hoppas inte de pajjar denna gången, because then ajm gonna go balistic!


Har börjat kolla på en psykoserie som heter Dexter. Mycket skum kille han den där, men han påminner lite om Jacob.


I alla fall...


Ha det super,

      pussis

Av ♥ Janni ♥ - 23 augusti 2007 15:28


Jeg har følt mig så alene, så lang tid med hende
Har druknet mit begær i blå kings og rødvin
Og i private night med Sade's "by your side", på repeat.
Hende og jeg.
Måske sku en af os bare trykke ”delete”
Jeg har virkelig prøvet alt for at vi ku forblive
Men jeg kan ikke mer nu, jeg er smadret indeni

Og når vi skændtes vendte hun alting om, jeg kan ik forstå hende
Blev så frustreret, jeg var SÅ tæt på at slå hende
Fordi jeg var så magtesløs, ik følt hun var min tøs
Jeg savner at være nøgen med hende, middage med stearinlys
Havde lyst til at kysse hende og lyst til at røre hende
Forføre hende, spørge hende hvad hun havde lyst til at jeg sku gøre ved hende

Men hun sagde ingenting, hun gjorde ingenting
Følt jeg gav hende så meget, hun gav mig så lidt igen
Jeg har sagt til hende, jeg ik kan blive ved sådan her
Jeg er alt for ung nu, jeg kan ikke leve sådan her
For jeg elsker hende mer end hun elsker mig
For fanden, jeg vil bare ha hun er lykkelig
Også selvom det er med en anden

For jeg
Gav hende min kærlighed, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende al min tid, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende alt jeg havde, hun gav så lidt igen
Jeg kan ik mer nu

Jeg har fulgt hende i alt, selv da hun faldt
Og jeg har opgivet alt, for hende
Men jeg elsker hende mer, end hun elsker mig
Jeg bliver nødt til at gå fra hende

Hvad ved jeg egentlig om at elske, hvad fanden har jeg at sige
Jeg ved bare der var noget helt specielt ved den her pige
Noget der fik mig til at gøre ting jeg aldrig havde troet jeg sku gøre
Noget der fik mig til at føle som jeg aldrig havde følt før
Noget der tog vejret fra mig når jeg så ind i hendes øjne
Noget jeg ik kan beskrive, når hende og jeg var nøgne
Noget der fik mig til at tænke på om jeg nogensinde
Ville møde en pige der bare var halvt så vild som hende

Noget der fik mig til at elske hende, fik mig til at kalde hende skat
Noget der gjorde jeg drømte om den samme pige hver nat
Noget der fik mig til at føle jeg havde alt, noget der gjorde mig glad
Noget der gav min lyst til at skride fra det hele og tage hende med
Noget der gjorde mig til en anden, jeg ku forsvinde helt væk
Om jeg blev mere mand, mere dreng ved jeg egentlig ikke
Jeg ku ik kende mig selv mer, jeg ville ofre alt for hende
Der var kun én vej for mig
Jeg blev nødt til at gå fra hende

For jeg
Gav hende min kærlighed, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende al min tid, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende alt jeg havde, hun gav så lidt igen
Jeg kan ik mer nu

Jeg har fulgt hende i alt, selv da hun faldt
Og jeg har opgivet alt, for hende
Men jeg elsker hende mer, end hun elsker mig
Jeg bliver nødt til at gå fra hende

Av ♥ Janni ♥ - 23 augusti 2007 14:03


Keeping up appearances
Keeping up with the Jones'
Fooling my selfish heart
Going through the motions

But I'm fooling myself
I'm fooling myself
Cause you say you love me
And then you do it again, you do it again
You say you're sorry
And then you do it again, you do it again

Everybody thinks you're well
Everybody thinks I'm ill
Watching me fall apart
Falling under your spell

But you're fooling yourself
You're fooling yourself
Cause you say you love me
And then you do it again, you do it again
You say you're sorry
And then you do it again, you do it again
And again and again and again and again

But you're fooling yourself
You're fooling yourself
Cause you say you love me
And then you do it again, you do it again
You say you're sorry
And then you do it again, you do it again
You say you love me
And then you do it again, you do it again
You say you're sorry
And then you do it again, you do it again
And again and again and again and again


Jag känner igen det här. Jag känner mig så elak. Jag hoppas att du har förlåtit mig.


[Travis]


Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2007 22:20

Tja!


Har sett Garden State [mycket fundersam film] och kollat lite på utbildning, skola etc... jag är så godissugen så det är inte sant! Käkade lite choklad innan under dagen, men är nyttig nu och käkar avokado med keso... mumms! Har faktiskt inte druckit någon cola idag. Det är i alla fall en bra bit på vägen, tycker jag! :P


Nu måste jag nog sova för dagen,


pusspuss


Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2007 19:40

Tja!


Jag har helt missat att skriva. Idag var jag på On Off med Jacob för handla mig en mp3. Jag har varit sugen på LG FM37 ett tag nu så jag tänkte nu eller aldrig. Annars har jag inte gjort mycket alls. Handlat och städat mest haft allmänt tradigt.


Bilden kommer från i lördags när vi sjöng karaoke! Från vänster Lennart - Nillas lilla gifta kap, som är het, Nilla - herself, Axel - soet, Eric - kunskap, och där nere sitter ju Janni! Skitnajs!



...

Av ♥ Janni ♥ - 19 augusti 2007 18:26


Blind girl I missed you

I missed you so much
I've been sending letters, trying to call you
But I can't seem to get in touch

I bet your mom and dad was scared of me
Or maybe they just care about their dollars
I think back upon summer camp
And I think I wanna show you more colours

Here's white, here's black
Here's the colour of my heart as I'm starting to crack
Deep red, dark blue
I think I'm in love with you
[think I'm in love with you]


Blind girl I wish you were here
I wish we come closer
I wish you had met my family
My mom and Bulldozer

I think upon summer camp
On new year's eve, when we danced
And I could sit and watch my life go by
Where I could take a tiny chance, 'cause

Someday I'll be stuffed in some museum
Scaring litte kids
With the inscripture "carpe diem"
Something I never did...

But can you remember how we rode shiny horses
And we set courses for the sky and the ocean
And I tried to explain it to you
But it was too huge

Blind girl I miss you
Blind girl I miss you
Blind girl I miss you

Av ♥ Janni ♥ - 19 augusti 2007 16:41


Oh no, I see,

A spider web is tangled up with me
And I lost my head
The thought of all the stupid things I've said

Oh no, what's this?
A spider web, and I'm caught in the middle
So I turned to run
The thought of all the stupid things I've done

I never meant to cause you trouble
I never meant to do you wrong
I, well if I ever caused you trouble
Oh no, I never meant to do you harm

Oh no, I see
A spider web and it's me in the middle
So I twist and turn
Here am I in my little bubble

Singing, I never meant to cause you trouble
I never meant to do you wrong
Ah, well if I ever caused you trouble
Oh no, I never meant to do you harm

They spun a web for me
They spun a web for me
They spun a web for me


[Coldplay]

Av ♥ Janni ♥ - 19 augusti 2007 16:09

Tja!


"Hi Everybody!" Igår sov jag till tio ungefär gick upp och åt lite mackor. Var jättehungrig, men blev inte riktigt mätt kände jag. Så lite senare värmde jag lite kycklingsoppa och det mättade fan inte heller.


Jag kollade på Mr Bean och den var inte jätterolig, men okej. Gick ut med katterna och slängde lite sopor på kuppen. När de får syn på kopplet så vrållar de högt och blir helt galna. Jag lovar de tror att de är hundar! ;-)


Bestämde med Carrobejbi och Nilla att vi skulle ut, så fick göra mig i ordning till det. Fick byta outfit eftersom det fanns en fläck på mitt fina stjärn linne. Jag åkte ner till stan och fastnade i hälsobacken. Det var någon raggare eller en stylad bil som hade spunnit däcken precis framför Magnus Stenbockstatyn så polisen hade kommit och fick dirigera om hela trafiken. Det var skitmånga bilar och skitmycket folk och bussen kom knappt fram. :-)


När jag kom till Carro blev det direkt dricka. Alkolister, säger jag bara. Nilla kom halv tio och hon fick med sig sin  Lennart "man" = någon annans make! Nilla är alltid Nilla. Han var ju inte ful i alla fall! Men som hon säger så är det inget kul att vara den andra kvinnan. Känns som alla jag känner varit någon annans andra. :-S


Vi drack och sjöng karaoke tills Nillas polare Axel och hans polare "kunskap" och en annan kom. Då började vi sjunga i lag och vi [tjejerna] vann, som vanligt! Men killarna tog det bra och de avslutade kvällen med att sjunga en fin kärleksduett ihop. Efter det sjöng jag och Axel en duett tillsammans, han vann. Säger det liksom, bara för att det var en killåt! ;-)


Vi drog ner till Hampan och drack lite och snackade. Nilla och hennes man gick hem för att pöka och Carro skulle jobba idag så hon drog hemmåt. Jag och Axel gick till tivoli och dansade.


Träffade en gammal klasskompis sen gymnasitet som bor och jobbar i Oslo, min favoritstad! Jag vill också tjäna pengar. :-) Träffade min brors polare som vanligt, including slisket, alkisar! "skärp dig!"


Träffade Elin, Carolajni & "kuben" Elin som var ute och ja, vi dansade tills klockan blev tre och jag skulle hem. Jag ville insitera om att jag skulle gå hem, men Axel betalade taxin hem. TACK!


Hade skitskoj igår. Tack alla som var med!


"Oh, Sarah!!! Kom ut ikväll!" - Jag och Axel när vi sjöng vår fina duett.

"Elouise, är vi mer än bara vänner?" - Alla hemma hos Carro.
"Din pojkvän?" - Elin när vi dansade.

"Din pokvän?" - Taxichauffören som körde mig hem.

"Din blivande pojkvän då?" - Taxichauffören igen!



 pusshej!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards