jANNi    |♥|

Alla inlägg under april 2008

Av ♥ Janni ♥ - 21 april 2008 20:00

Tja!


Så det blidde ju ingen Staffanstorp igår då då. Istället såg jag matchen och sen trillade Elle in för lite kräng och kolla tv. Det blev Pretty Woman och Skönheten & Odjuret II. Gick i säng sent och vaknade elva när hennes telefon ringer. Oh, tryck av den tänkte jag! Skittrötta var vi för Maja skrek och hade sig hela natten.


Vi käkar frulle och åker hem till henne och så byter hon om etc... Sen tar vi bussen till Väla.. och shoppar lite. Jag har köpt lite fina saker idag faktiskt. Vi har säkert åkt buss i en och en halv timme totalt idag! Helt makalöst, vi tog bussen från Väla till Skopunkten helt i onödan för jag hittade nada. :(


Men jag köpte två stycken ljushållare till vardagsrums fönsterna, jättefina! En vit urgullig klänning också inne på indiska. Så mycket mer jag ville köpa! Allt! :D Sen Janni... sen...


Sen köpte jag en ny lampa eftersom Maja krossade den andra. Samtidigt köpte jag två små vaser på Ikea som jag nu har mina två fina blommor i en vit och en rosa.


Oh, att inte ha en egen kamera är skam. Men jag är lite snål när det gäller vissa saker. Så jag ska låna mammsens snart! Innan blommorna mina vissnar. Jag köpte en ny Orchidé med i grön. Gillar verkligen de gröna, den andra har ju slutat blomma så jag bytte dem och satte den "oblommiga" i köket istället. Mycket fint blidde det hela.


Sen köpte vi glass och satte oss i solen utanför Väla. Så skönt! Sen åkte vi buss igen ner till mitt föräldrarhem ungefär och fotade lite. Länge sen nu ju! :D


Men sån kul dag jag haft idag! TACK! <3


Nu ska jag dega i soffan snart!


Musik: Röyksopp - Alpha Male

Av ♥ Janni ♥ - 20 april 2008 17:39

Tja!


Idag blir jag hemma, kröllebölle mår inte bra! Så vi får ta det en annan dag! :) Men det betyder att jag kan hämta katterna ikväll istället för imorgon kväll! Wiiiiie, jag saknar dem så himla mycket alltså! :) Jag vet att Caroline tycker mycket om Vince eftersom han är som en stor bebbe, men tyvärr Carro han är bara min! ;)


Ingen som är sugen på att dega med mig ikväll!? Jag ska se Pretty Woman. :D


puss&kram!


ps. Jag tycker fortfarande om dig!! :)

Av ♥ Janni ♥ - 20 april 2008 17:00


you live.

you learn.

you love.

you burn.

you win.

you lose.

becoming you.


<3<3<3



Av ♥ Janni ♥ - 20 april 2008 16:40




Someday, as I look at the sun
I think of you
And traces we leave behind
Like a fallen piece we’ll make a better start
But still end up alone
Looking down upon a place inside our heart
Dividing us in two
Somewhere, all that we leave behind
Lingers on, longing for lullabies
You live, you learn
You love, you burn
You win, you lose
Becoming you

Someday, when I cry in the rain
I think of you
Looking through eyes of pain
Passing on a feeling that we can’t deny
Over on to you
Fading memory is soon becoming blind
Dividing us in two
Somewhere, all that we leave behind
Lingers on, longing for lullabies
You live, you learn
You love, you burn
You win, you lose
Becoming you


[Kleerup feat. Titiyo - Longing For Lullabies]

Av ♥ Janni ♥ - 20 april 2008 13:44

Tja!


Just nu är jag meeeega trött. Fem timmars sömn och ja, sprit på det med. Igår var det ju fest hos Carolin min. Många blev vi. 24 stycken som mest tror jag vi räknade det till. Jag fick sjungit jättemycket också. Men den bästa festen var när alla hade dratt precis innan vi skulle ner. Så var vi fyra H***** brudarna kvar och öste på som fan på karaoken! Så jävla skoj det var! Det var det bästa. Fy, vad jag kommer sakna Rebecka. Sen kommer jag sakna Fia så mycket! Vi måste festa så myket mer än vad vi gör alltså! Jag ska ner till Barcelona till sommaren eller hösten! Wohoooo! Och mycket mer party hörni!


Så nu har jag käkat toast och druckit cola. Det var svingott! Jag ska snart duscha av mig gårdagens skit och lite annat. Sen ska jag ner till Staffanstorp och hälsa på min Jessica som är hemma från Spain! Det var riktigt jävla länge sen! <3 som jag saknat henne, den dära krölleböllen! ;)


Jag är helt seg i bollen! Vill faktiskt sova! :S


Ibland förstår jag mig inte på dig. Du är så elak mot mig! Varför?


Musik: Kleerup feat. Titiyo - Longing for Lullabies

Av ♥ Janni ♥ - 17 april 2008 20:19


I wanna tell ya this

This is all I can say
This is all I have
By the grace of god
By the grace of god
You know you know you know I am
How bitter fucking sweet
How bitter fucking sweet it is
I wanna tell ya this
And this is all that I can say
This is all that I can take
This is all that I can give

I wanna tell
I wanna tell ya
This is all I have
And I wanna show
I wanna show ya
Everything I have
And I wanna tell
I wanna tell ya
This is all I haaaave
This is all I haaaave

How bitter fucking sweet
How bitter fucking sweet it is
I wanna tell ya this
And this is all that I can say
This is all that I can take
This is all that I can give

I wanna tell
I wanna tell ya
This is all I have
And I wanna show
I wanna show ya
Everything I have
And I wanna tell
I wanna tell ya
This is all I haaaave
This is all I haaaave

oh oh oh oh oh......



[Tiger Lou - All I Have]

Av ♥ Janni ♥ - 17 april 2008 20:00

Tja!


Idag var jag apan i buren som vi kallar det på jubbet. Verkligen utstirrad och pekad på. Men jag har svurit av mig redan och så jag är så jävla fucking happy över mina nya plagg. Marimekkos designs satt som gjutet på min kropp. Till och med de långa klänningarna. Underbart! Men inte för min ekonomi.


Jag tänkte att jag skulle börja nu. 500 eller 1000 situps om dagen så har jag mer än en månad på mig att få bort det ytterst lilla fläbbet som jag har på min mauge [som vi säger här nere i skåneland]. Eftersom jag inte är tjock så känner det viktigt att jag poänterar det så ni inte tror jag har gått och blitt galen! Jag lovar. :D


Musik: Kent - Mannen med den vita hatten [sexton år senare]


Idag har jag varit duktigt och verkligen vårstädat allt utom min klädkammare och skåpen. Tur som det är så har jag imorgon på mig med. Eftersom jag är ledig. Ni anar inte hur jag har längtat. Oj, jag låter knäpp. Men jag är sån som gillar att ha det fint och städat. Men nu hade jag inte städat på evigheter. Över en vecka sedan och min nya dammsugare är väll sådär... För er som har katter så fattar ni hur mycket katthår här var. Urk och fy vad äckligt här var! Men inte nu mer! Tack och lov.


Nu har jag ätit grillad kyckling och potatissallad. Det var bara så jävla underbart gott!


Nu blir det dega hela kvällen! Finemang.. kanske lite kräng också! :)


puss&kram!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards