jANNi    |♥|

Alla inlägg den 21 maj 2008

Av ♥ Janni ♥ - 21 maj 2008 22:30

Tja!


Okaj, snart läggdags. Har en lång dag som väntar, måste vila mig. :) Okaj. Igår hade jag halvdag och en gick fort. Idag med, hoppas bara det går fort imorn med. Jag vill ha fler tidningar. Sicken tur kom lokaltidningen idag. Läser allt jag kan roffa åt mig. Mouhaha! Annars får jag helt enkelt köpa ett stycke HD. Har alltså två extra tidningar och ska köpa en veckorevyn på Maxi imorn dessutom så om jag och Hanna kan roffa åt oss tidningar utan att någon på Maxi ser det [de ligger ju vid utgången... vad menas med det!?] så har jag kanske fem extra tidningar. Wohooo, då är min dag räddad!


I alla fall..`. igår åkte jag hem och åt kvällsmat. Tror jag. Men mamme och pappa kom på kaffe och vi öglade Eurovision semifinalen [okej, pappa öglade mest blocket]. Dåligt, dåligt. Bara dåliga låtar. Jag kan lika bra säga det redan nu... 100 kr på att Perrelli vinner. Vem är mot mig?



Så idag var jag om inte ännu tröttare än igår när jag skulle upp. Ändå tog jag tjugo minuters sovmorgon och hann faktiskt med den tidiga bussen. Vädret är en annan femma. Det är så växlande just nu att man inte vet vad man ska ha på sig eller om man ska skita i paraplyet. :S


Idag har jag käkat "runemacka" och kollat på ännu en absolut favoritfilm. Priset går till The Golden Compass. Jo, jag vet jag är jätte sen, men jag har så många filmer och så lite tid och ork. Jag stänger bara av dem! Men jag kände suget efter just den filmen idag så det blidde den. Oh, snacka om att den föll i smaken. Jag tycker verkligen om filmer som Stardust, Narnia och just The Golden Compass, Sagan Om Ringen, vad heter den om drakarna? Det roliga är att jag sett den på bio. Det enda namn som poppar upp i huvet är Arn.. men ha ha! Hmmm...? 


Men näe, nu hade jag tänkt mig att jag skulle tömma kattlådan och byta sand. Sen duscha en snabbis och sen sova. Det är så skönt att sova när man precis har duschat. Men tvättar nog håret imorn känner jag. Jag orkar inte ha blött nu när jag sover för så råkar man se ut som  antingen medusa eller prinsessa imorgon bitti. Vill inte chansa även om det är fiftyfifty chans! 


Musik: Secret Garden - In Our Tears



ps. maja sitter fint flastkload på mitt arma ben. Hon är ju som eine monkey. "you look like a fucking monkey." - Pablo.


puss!



Av ♥ Janni ♥ - 21 maj 2008 22:22


I remember a meadow one morning in May.
With a sky full of dreams that sailed in that day.
I was dancing through green waves of grass like the sea
For a moment in time I could feel I was free.

There are waves of forgiveness and waves of regret.
And the first waves of true love I’ll never forget.
In the meadow that morning as I wandered alone
There were green waves of yearning for life
still unknown.

Take me home to the meadow that cradles my heart
Where the waves reach as far as you can see.
Take me home to the meadow – we’ve been too long apart,
I can still hear you calling for me.

Take me home to the meadow that cradles my heart
Where the waves reach as far as you can se.
Take me home to the meadow – we’ve been too long apart,
I can still hear you calling for me.

What I’d give to remember that heavenly state
Just a moment in time – all mine to create.
As I’m taking my last breath I know what I’ll see
There’ll be green waves forever out there waiting for me.

Take me home to the meadow that cradles my heart
Where the waves reach as far as you can se.
Take me home to the meadow – we’ve been too long apart,
I can still hear you calling for me.



[Secret Garden]

Av ♥ Janni ♥ - 21 maj 2008 17:55


Kad na te pomislim bojim

se da te opet avolim

u modre usne zarijem zube

da pravu bol zaboravim


Lane moje ovih dana

Vise i ne tugujem

Pitam samo da l' si sama

Ljude koje ne cujem

Lane moje nocas kreni

Nije vazno bilo s kim

Nadji nekog nalik meni

Da te barem ne volim  


Lane moje ovih dana

Vise i ne tugujem

Pitam samo da l' si sama

Ljude koje ne cujem

Lane moje nocas kreni

Nije vazno bilo s kim

Nadji nekog nalik meni

Da te barem ne volim

Da te vise ne volim... 


------------------------------------------------------


Your name is on my lips

Tonight is tender full of memories

It´s all I have now

But for the last time I feel I hold you in my arms


Say goodbye, Now I´m leaving

I can´t stay another day

I can´t share another feeling

Love will tear us anyway

Say goodbye, Now I´m leaving

Save your tears oh don´t you cry

All I take with me is greeting

In the name of love goodbye


Say goodbye, Now I´m leaving

I can´t stay another day

I can´t share another feeling

Love will tear us anyway

Say goodbye, Now I´m leaving

Save your tears oh don´t you cry

All I take with me is greeting

In the name of love goodbye

In the name of love goodbye

In the name of love goodbye... 


Zeljko Joksimovic - Lane Moje

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards