jANNi    |♥|

Alla inlägg den 25 december 2008

Av ♥ Janni ♥ - 25 december 2008 13:00

Tja!


GOD JUL ALLIHOP!


Idag är det juldagen och jag hann inte skriva tisdags eller igår. Ok, vi gick upp halv åtta igår morse för att kramas och byta julklappar innan jag skulle till jobbet. Det hela gick bra och jag kom till jobbet i någorlunda tid i alla fall. Jag förstår inte vad folk ska handla av mig på julafton. Jag förstår alla som är ute i sista minuten när det gäller julklapparna, men sen tar det slut. Nej, man ska inte var ute och flänga rundor på självaste julafton. Ja, som sagt missade jag den svenska julmaten, men jag fick lite sen lunch när jag kom hem till mamma och pappa. Sen var det Kalle Anka direkt och vi öppnade dörrarna så kissekatterna träffade varandra. Det har gått jättebra. Igår kväll efter en hel dag tillsammans busade till och med Maja och Thea. Men Vince och Devil är fortfarande töntiga.


Vi höll på att somna i soffan till Kalle som vanligt så efter det satte pappa igång med ankan och medan det var inne i ugnen tog vi tre katter på en promenad. Det tog lite tid och det var inte mycket till promenad men vi fick frisk luft.


Jag har dock kommit fram till att jag antagligen är glutenintolerant precis som pappa just fått också. Jag har mått illa i månader och haft ont i magen. Men går jag på toaletten så går det över rätt fort. Så. Jag åt en toast till frukost från donken igår och jag fick jätteonti magen och var illamående. I lördags käkade vi på donken innan vi gick på båten. Där trodde jag att jag var sjösjuk och sen övergick det till åksjuka på tåget, men det var det jävla brödet. För jag brukar faktiskt inte må illa så lätt. Sen åt jag ju bröd i går till sen lunch och sen mådde jag illa. Imorse fick vi bullar och sen var jag tvungen att gå på toa och nu mår jag bättre. Så, ja. Så jävla kul! God Jul på mig. Jag ska testa mig fram och se om jag måste gå till läkaren. Pappa har precis varit där och ja, det var inte kul. Jag vill göra sånna äckliga tester.


Sen lite efter åtta kom det som jag har gått ett helt år och suktat efter. Anka, rödkål, brun sås och brune kartoffler. Mmmm... det bästa som finns. Jag tog först och började kränga och blev klar långt innan alla andra. Haha, sen hade jag lite ont i magen efter det. Men ska faktiskt ta med mig lite mat till Johannes så han också får smaka. ohh!


Runt tio blev det paketöppning. Med åren har julgranen växt och klapparna krympt. Där var rätt många presentkort på olika ställen och ja, de tar ju inte någon vidare plats. Men det är ju så det är numera. Men jag blev nöjd med julklapparna. Ärligt talat var jag inte så jätte exalterad över det hela, men ja. Jag blev ju trots allt glad för det jag fick. Men det är inte lönt att ge varandra saker, men kan köpa dem själva. Det vinner alla på i längden.


Efter det var det egentligen ingen som orkade risalamalta, men ja vi tog alla varsin klick. Nikolaj fick mandelgåvan som var ett sällskapsspel. Jag gillar inte sånt sådär jättemycket. Tur jag inte vann. ;)


Nej, nu måste jag faktiskt gå! Ha det fint!


bajsbajs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards