jANNi    |♥|

Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av ♥ Janni ♥ - 1 oktober 2008 21:15


"Jag måste bara säga att Ni är otroligt oprofissionella. Jag var på både väla och familia igår 27/9 och personalen pratade i telefon åt glass även städningen var usel, det var helt smutsigt på golvet och runt om glassboxen. Glassen såg osmaklig ut för att det inte var torkat omkring den. Det går även rykten om att en viss S**** H**** är en mycket opålitlig person och oduglig som chef. Utnyttjar sin personal och är oärlig. Trevlig på utsidan och bara "en kostym" på insidan. När man hör folk tala om H***** så säger de oftast god milkshake och knäpp chef. Jag har själv ett företag och därför skriver jag detta. Det är otroligt viktigt att ryktet är bra. Detta är något som du eller Ni skulle ta fasta på och göra något åt."




Säger bara det. Jobba aldrig med mat... ni får bara skit. Städar man [som i mitt fall] är man dum i huvudet för att man inte tar kunderna [jag stod och lyssnade, samtidigt som jag packade upp kyl/frysvaror som Carolin hade köpt till H********, på två kvinnor som diskuterade den långa kön [som vi inte blev av med på HELA dagen. FATTAR DU!?]. Jag gör detta för att jag måste, inte för att jag tycker det är kul!]. Städar man inte och tar kunderna istället tycker de att det ser smutisgt och äckligt ut. Alltså. Hur vill ni ha det gott folk? Vi är bara två personer och jobbar så fort vi kan. Jag vill inte ens säga hur det är på snabbmatssställen. Folk är griniga och hungriga och vill ha maten, ja helst igår!! Jag säger bara det. JAG HATAR MÄNNISKOR. På riktigt. Att ni sen inte ens säger "Hej" till mig/oss innan ni beställer är respektlöst. Då kan jag erkänna då vänder mitt humör, men är det konstigt om man är stressad. Ni gör ju inte saker bättre med att klaga på att där är smutsigt. För vi är ju dumma i huvudetom vi hade städat mitt i allt. Till exempel just den helgen. Där fanns ju inte ett tillfälle mellan 11 och 16 då vi kunde gå ut och torka våra bord. Ni är ju i vägen. inte fan ber vi er att flytta då. Sen det där med att äta glass. Ja, precis som vi hade hunnit det. Om vi nu hade gjort det hade det varit på våra ikke existerande raster. Och glöm allt det där med alla mina kunder är glada kunder. Skulle inte tro de va. Vi kan byta plats om du vill.


Trötta mig.





Av ♥ Janni ♥ - 1 oktober 2008 12:12

Tja!


Blir ett kort inlägg idag eftersom jag måste duscha och göra mig i ordning för jobbet. Idag är det onsdag och jag hade tänkt att jag skulle köpa en ny mascara. Vet inte vilken, ska man köpa på maxfactor 2000 calorie som jag brukar, eller ska jag köra något nytt? Och var köper man torrschampo. Jag vill ha ett och sen vill jag ha en natt kräm. Fick en av mamma som jag ska testa veckan ut, men tror det är för ofuktgivande. Hmmm...


Annars tycker jag tiden går alldeles för fort. Jag får lite panik, det var ju helg precis och snart helg igen. :O Kanske ska träffa Suzana och Bahia, men är inte jättehypad på att åka till Bjuv. Men ska fråga vad de ska hitta på på lördag. Ingen i min familj är ju hemma. Mamma är i Finland from idag och pappa ska till Barcelona på fredag. Nikolaj och Caroline sticker till Lidköping och ska hälsa på en polare. Bara lilla jag kvar, så det passar ju bra att åka till Bjuv i så fall eftersom jag ändå jobbar. Hoppas inte det blir lika mycket som förra helgen. Gaaah.. Så skititgt där var i måndags. Jag städade till två och sen var det rent kan jag lova. Jag rensade och städade skåp och sånt också.


Efter det satt jag och My och snackade tills jag hade rast. Efter det så läste jag tidningar. Så dagen gick skyfort för att det skulle vara en heldag. Hoppas bara Carros också går fort imorn.


Så tvätta imorn då ja. Och sen simning. Det är meningen att Caroline ska följa med ner till Malmö och kolla på Sophie Zelmani den 22. Carolina ville nog hänga med på Tiger Lou i november. Då är det bara Bosse kvar. Jag hoppas på My, de var väl inte så dåliga. Hon trodde först de var dansband, okej, jag trodde det var dålig gubbmusik innan jag lyssnade på dem. Antingen i Göteborg eller i Köpenhamn.


Musik: Bo Kaspers Orkester - Dansa På Min Grav


Nej, hopp i duschen, här svamlar jag mest ju!



Snart bär det av!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards