jANNi    |♥|

Alla inlägg den 27 november 2008

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2008 12:30

Tja!


Om jag skulle färga håret skulle jag nog mest se fånig ut. Jag har konstaterat att jag ser ut som en häxa. Tur jag inte har några planer på att blondera håret. Det bruna var där ju inget fel på, men jag får inte glömma färga ögonbrynen om jag skulle mot all förmodan färga det brunt. Det skulle se löjligt ut annars. Sen till det röda då.. min vanliga hårfärg. Eller det superröda jag hade i ett par månader. Jag gillar nog egentligen min ljusröda mest av alla. Kanske för att man är mest van vid den? Men jag passar i den så jag tänker nog inte färga håret på ett bra tag. Får vänta tills det blir vitt, DÅ måste jag färga det. :P


Ha ha ha, tack Tobbe för du skojade till bilderna!



...

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2008 11:30


I love this song. <3

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2008 11:11

Tja!


Jag har kommit på att jag kommer att förlora på att sälja min lägenhet vilket fall som helst. Så lika bra att acceptera det, men säljer jag den efter stambytet kan jag nog tjäna något litet iaf, då pratar vi nog 10 000 som mest. Men hey, det är ju alltid något! Men nu ska ni inte gå och tänka massa knäppa tankar. Förhoppningsvis kan vi köpa en nere i centrum, där den inte går över millen precis, läget är ju iofs rätt så bra. Med tanke på hur ränta är nu kan det ju bara bli billigare att bo där eller var fan som helst. Och vi har redan räknat ut allt, eller jag har, och med god marginal också! Men det krävs ju ett mirakel för att vi ska få den jävla lägenheten som jag är så jävla kär i! Fast jag kollade också på om man skulle köpa en här på Västra Berga. Dock var det tusen spänn som skiljde till sist [med hyra, ränta och lån]. Så känns som att jag hellre tar den nya i centrum än att bo i ett ruckel där jag vet jag inte blir lycklig [ni tror inte att en lägenhet kan göra en olycklig... tro mig.]. Har redan fuckat det en gång, så. Ja, jag vill ha en fin längenhet. Iaf ska köket vara bebolig. Dock tror jag inte vi kommer hitta någon lägenhet eftersom klagar inte han på skissen så klagar jag på något annat som att där inte finns en klädkammare. Han skojade lite med, "Ja, bara du får måla din klädkammare rosa så!" "Precis, vad jag tänkte."


Jag har annars fått en lapp från styrelsen. Detta känns ju kul... först var det alla ettor som skulle få först, sen har de ändrat. Tror ni inte Nikolaj och Linis får sin före mig. Det som är lite sugit är att om de inte flyttat så måste de själva välja badrumsinredning m.m till de nya ägarna. Men jag tror det tar kontakt och pratar med dem. Själv måste man vänta till mars... :( Orkar jag vänta eller har jag försökt sälja min lägenhet innan dess? Men det måste vara så skönt att flytta till en lägenhet och kunna välja precis vad man vill ha i den. Det är nog min dröm. Dock vill jag inte säga något till mamsen eftersom hon kommer nog döda mig. Hon har inte ens fått träffa honom. Men vi har inbokat nästa helg. Jag hatar sånt här... :S Fast ok, jag ska sluta bry mig. Hahaha, en kul grej... Min pappa hade sagt så här till mamam när han hade fått reda på att jag inte var tillsammans med Jacob mer "Men vafan, de kan inte göra slut nu. Nu har jag ju äntligen accepterat honom!" :p Jisses tog det mer än ett år... då kommer han nog aldrig acceptera Johannes..


Jag har tänkt mer eller mindre på alla möjliga saker angående mitt och Johannes förhållande. I början ville jag inte bli tillsammans med honom eftersom en vän till mig inledde ett förhållande och de var tillsammans var dag i sex månader [dock träffas vi inte var dag, men you shark..]. Saken är att de bråkade väldigt mycket, VÄLDIGT MYCKET. Det enda de gjorde var fan att bråka. Det var mest hon som tjatade och han förstod inget. Ok, jag väl förstår att han tröttnar, MEN, han får faktiskt inte gå ut och ragga på krogen närahn har en flickvän och hon slutar ju inte tjata förrän han slutar. Jag fattar inte vad han inte förstod i det, men han förstod inte. Jag kan tänka mig att jag är en tjatkärring och tjurar så fort jag inte får som jag vill och jag är omogen i vissa sammanhang. Jag har insett att jag inte kan förändras, men däremot kan jag förbättras. Han sa till mig för ett tag sen. "Ju mer vi ses, ju mer harmonisk och glad blir du." Men ändå "tjatar"/"gnäller"  jag.. det låter så fast jag egentligen bara pratar i just det ton läget. Ni ska höra min pappa när jag och mamma pratar med varandra. "Sluta bråka." Jag och mamma brukar titta på varandra och skratta åt honom. Jag är uppvuxen med att fräsa... tror jag. Det är därför hälften av alla mina kunder inte gillar mig. Men hey, kan inte vara alla tillags.


Nej, nu blev det fan för mycket analyserande och jag kommer bara fram till en sak. Varför ska jag jämföra mitt och Jolles förhållade med min väns och hennes före detta? Hon sa till mig att inte satsa för hon blev bränd. Men i kärlek måste man satsa, för jag vet att jag blev bränd. Annars vinner man inte. Ok, man kan förlora jävligt mycket och ja i det "nykära" stadiet är allt en dans på rosor och inga bråk. Men nej, vi både älskar och bråkar. Men jag tycker bara om honom mer och mer. Även om jag vet att vi kan inte vara likadana personer. Så nu satsar jag. Jag går all-in. Det gjode han för länge sen. Gräver jag ner mig själv så skitsamma, jag orkar inte tänka så mycket mer. Dock tänker jag inte säga håller det inte så nehe, utan nu håller det. För JAG är ingen som bara ger upp om jag vill ha något. Jag vill bara fortsätta vara lycklig med Johannes. Han är min. Bara min.


För övrigt fortsätter jag med min dröm om en egen husbåt. Fast jag vet att jag aldrig får en. Möjligt ett hus om han orkar senare.


Musik: Bo Kaspers Orkester - Vi Kommer Aldrig Att Dö



bajbaj!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards