jANNi    |♥|

Alla inlägg den 11 november 2010

Av ♥ Janni ♥ - 11 november 2010 22:22



...då lyssnar jag på den här låten. En av mina ständiga favoriter. Jag mår inte jättebra efter, med iaf bättre. Det är inte alltid jag förstår vad Johannes ser i mig och man ska inte grubbla över det för mycket. Man mår bättre om man inte tänker för mycket utan bara njuter av livet som du har just nu. Så överanalysera inte, det är jag bra på.



Satt precis med en auktion som jag väldigt gärna ville ha, jag budade på den som vanligt när det var en minut kvar. Sen hörde jag Johannes röst i huvudet som sa att jag måstes sluta handla kläder, så jag slutade buda. Bara sådär.


Nu går jag i säng.

Av ♥ Janni ♥ - 11 november 2010 16:30


Så, nu är det rent här och köttfärsen ligger på tining. Ikväll blir det spagetti och köttfärsås special. Men innan dess ska vi till en fiskbutik här i Klippan och inhandla lite mer sten och möjligt någon ny mal. Det behövs när alla malar är i ett enda och det andra bara skitas ner! Vi har malbebisar i det ena så de är helt själva i ett helt stort akvarie för de inte ska bli fiskmat för de andra. Efter det ska vi flytta över hälften av fiskarna från det nyaste i datorrummet och ut till det näst nyaste i hallen. 


Vi har tre stora akvarier som jag inte har fotato. Ett i vardagsrummet, ett i hallen och ett i datorrummet. :) Inte jag som ville det, men det är inget jag har emot direkt.


    

Lite ex. på vad vi hade i hallen som nu är i datorrummet på smester.


    

Vi har bl.a dessa i vardagsrummet.



Vi har fler sorter/färger, orkade bara inte leta bilder. ;)


Nej, klä på sig!


Mosh!

Av ♥ Janni ♥ - 11 november 2010 14:30


Det ett hus i Klippan som jag har gått och förälskat mig i. Det är ett hus från 20-talet som är i stort behov av renovering då ingenting har gjorts i det sen 70 talet ca. Det kostar alldeles för mycket beroende på i vilket skick det är och hur mycket pengar man måste lägga på det. Annars tycker jag om huset i sig och det har så stort potential. Detta är ett typiskt Janni hus! Här är ett par bilder så får ni se.



   

En flygbild från 40-talet!


   

En nytagen bild


  

En hall på bottenplan


   

Världens finaste matrum


   

Ett av de fyra sovrummen


    

En riktigt fin oinredd vind!



Dock ska ni ju tänka er det när det är färdigt och inte som det ser ut nu! ;) Vissa kan inte det, men jag kan och jag är kär i detta hus! Förbaskat också!


ps. Vad tycker du om huset My? d.s



Av ♥ Janni ♥ - 11 november 2010 10:00

Moshi Moshi!


Igår fick jag en idé. Vi ska ju måla om köket och vi vet ju hur lång tid det kommer ta. Jag fick då en snilleblixt, om man kan säga så. Jag ska måla om i köket. Slipa ner, spackla och måla om så det blir klart, för sånt kan jag absolut göra. Inte bygga och sånna saker utan måla, slipa och spackla. Det har jag faktiskt gjort förr. Sen kom vi överens om att han inte får klaga på mitt jobb sen heller. Great deal eller vad!? ;)


Jag tänkte även passa på att slipa stolarna och betsa/lacka dem i samma färg som bordet och sen klä om dynan till svart tyg. Iaf något nytt fint som matchar med resten av köket (som är vitt & svart). Sen är köket i princip klart. Utom att vi måste byta ut båda dörrarna till skafferiet och städskrubben för det kommer in alldeles för mycket kyla därifrån om vintern (fast det är ett helt annat projekt). Denna lägenheten är inte direkt isolerad, så här är kallt på vintern och varmt på sommaren. Vilket har resulterat i en air conditioner till sovrummet! ;)


  


Sen ska ju faktiskt i princip hela lägenheten målas om då där är en hemsk tapet i både hall och vardagsrum och ett par skavanker i ja, alla andra rum. Han den dära Kjell som bodde här innan gjorde inget bra jobb med renoveringen alltså.


Vi ska även riva ut klädkammaren (och garderoben som är intill den) så det blir större och mer anpassat efter våra kläder (mina då). Det bestämde vi nästan direkt när lägenheten köptes, dock hände det ju alldeles för mycket saker under förra året som gjort att vi inte gjort ett skit här utom det nya köket.  Så kan det gå!


Nu har vi (jag återigen) fått lite mer energi och då jävlar. Dock brukar den försvinna lika lätt som den kom. Jag ska försöka inte överdriva så jag tappar lusten, men där är ju så mycket jag vill. För min lägenhet är faktiskt jävligt fin. Om man byter ut det röda jädrans golvhelvetet! ;)


Hejsvejs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards