jANNi    |♥|

Alla inlägg den 29 november 2010

Av ♥ Janni ♥ - 29 november 2010 11:30

Moshi Moshi!


Jag har varit lite upptagen så har inte orkat skriva. Har suttit 8h i bil på två dagar bara för jobb, tur man får betalt, så är liiiite less på att köra bil.


Det gick bra på jobb iaf... inget utöver det vanliga. Ont i fötterna dock.


Körde hem i fredags till hans föräldrar för han var där. Vi beställde en kycklingtallrik för jag var hungrig eftersom jag inte ätit någon kvällsmat. Klockan blev halv elva innan vi kom iväg, man brukar få tjata en timme på honom innan han får tummarna loss! Väl hemma i sängen var vi båda pigga och han också lullig så vi pratade en timme. Jättebra jobbat Janni!


Jag var ju svintrött på lördagmorgonen när jag skulle upp. Jag körde halv åtta och det gick ju fint. Vägen var ännu bättre än i fredags. Jag var tomtemor ute i Bromölla och det var rätt soft faktiskt. Dock var där inte så många barnfamiljer så jag fick dela ut lussekatter till alla möjliga. :p


    

Såhär ful var jag i lördags!



När jag skulle köra hem var det lite värre. Köer för det snöade och jag var så trött för jag visste jag skulle till Ödåkra och byta bil och hämta saker. Så jag gjorde ett par galningsomkörningar som vi inte behöver prata om. Men fan vad folk kör för jävligt... och jag menar det. Jag är inte den som kör som en galning, men fan alltså.


Iaf... när jag kom till Ödåkra var där ju storm typ. Så jag gled rundor i rondellen vid Väla. Om där inte hade varit en annan bil precis bredvid mig så hade jag tyckt det var kul. Men fan vad rädd jag blev, det slutade lyckligt trots jag hade automatare. ;)

Berätta dock inte detta för min mamma....


Iaf, jag kom hem och var så jävla trött alltså. Orkade inget utan vi beställde pizza! Fan två dagars hämtmat är fan inte bra! Men så fick det fan bli. Vi låg och kollade på AFV och sen gick vi nog i säng. Johannes hade varit på firman och fixat med dörren, vi måste ju byta dörrarna till skafferiet och städskrubben eftersom det är verkligen inte tätat där! Här är alltså svinkallt. Dock har det blivit en aning bättre i sovrummet, men verkligen inte okej!! Orka!


Vi sov nog inte så länge på söndagen, men jag sov lite längre, för jag brukar vänta ut hans rökpaus om mornarna. Sen kom han och vi låg och diskuterade en stund vad vi skulle göra under dagen. Pynta, fixa dörren, handla och hälsa på hans föräldrar lite. Jag började att plocka undan och pynta lite och han hämtade sitt julpynt från vindsförrådet här bredvid. Sen kan ni gissa hur det gick. När det gäller julgranen så är jag väldigt strikt. Jag vill inte har rött och blått i min och det kan han inte acceptera. Sen tyckte han väl att jag dissade hans julpynt, vilket jag kanske gjorde litegrann, men jag har försökt lämna mina barnsaker hemma och tänker köpa lite nya grejer varje jul så det inte blir så jävla dyrt. Det är dyrt! Men han blev väl stött när jag kommenterade. Så han då fick han sinne och vi skulle plocka ner allt. Så det gjorde jag. Nästan allt innan jag gick in och duschade för jag var så förbannad på honom! Jag brukar inte prata med honom då och det är det värsta han vet.


Efter duschen hade det väl släppt lite så vi åkte till hans föräldrar och där diskuterade jag och hans mamma hans sätt. Han är väldigt lik sin far, men vill ju såklart inte erkänna det. Tur att jag och hans mamma känner likadant! Så är jag inte ensam.


Vi åkte och handlade med hans föräldrar för det skulle de också göra. Sen körde vi hem och ja, jag gjorde mat till mig själv och  han käkade pizzarester och vi kollade på Gremling! :)


Sen fixade jag tårtan med jordgubbsgrädden på. Lite lite grädde på bara... sen bråkade vi igen. Jag har lite svårt att sluta köpa kläder. Dock har jag inte köpt något på te veckor men vill kolla på en kofta som jag har suttit och väntat på just när han skulle betala räkningar. Kan ju säga att jag blev förbannad och det blev han med.


Efter det gick jag i säng och där låg jag till kl åtta imorse. Jag är alltså fortfarande förbannad. Jag är en aning less på honom nu faktiskt och jag är lite småchockad över det faktiskt. Jag börjar oroa mig för hur jag känner... :( det går väl över.


Idag är det fint väder i Klippan för en gång skull och jag slapp att åka in på samling. Tur det. Så efter bråkandet igår fick jag sätta upp allt jag ville så slipper han bry sig. Vi kan alltså bråka om vad fan som helst. Det är lätt som en plätt.


  

  

Här är min myspingla och jag!


         

Hon är ett knas!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards