jANNi    |♥|

Alla inlägg den 3 december 2010

Av ♥ Janni ♥ - 3 december 2010 11:30

Moshi Moshi!

Min mamma kommer från Finland och min pappa från Danmark, likaså min bror.  Mamma kom till Sverige när hon var 14 år och pappa flyttade hit när han träffade mamma.


Mina föräldrar träffades på ett disco i Helsingör för sisådär 25 år sen. Deras låt är Forever Young med Alphaville. Vilket jag avundas väldigt mycket för jag och Johannes har nog ingen låt. 


När de träffades hade pappa redan en son som följde med på köpet liksom. Mamma och pappa flyttade ihop i Sverige, vilket jag tycker är tur för inte fan hade jag velat bo i Danmark. De hade en lägenhet ute på Ättekulla där de bodde tillsammans med min bror Nikolaj. När jag föddes bestämde de sig för att köpa ett hus och att de skulle gifta sig, gud vad romantiskt... eller inte.


Så de köpte ett hus i Ödåkra så att alla skulle få plats. Jag kommer ihåg att mamma brukar säga att hon inte visste vad hon gjorde, hon var tjugo hade två barn och skulle gifta sig och precis köpt hus. Så lätt är det inte numera! De gifte sig och köpte hus  i December månad och bodde där på nyår. Jag ser så sur ut på bröllopsfotot. Mamma också, man skulle kunna tro att hon blev bortgift. Hahaha...


Mamma har inte någon gymnasieutbildning utan hon började jobba när hon var 17 år. Pappa gick elektrikerlinje i Danmark.


De älskar att åka ut med sig husbil på helger eller på lång semestrar. Mamma är en riktigt hönsmamma och pappa är nog lite hänsig han med faktiskt... men det märks inte så mycket.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards