jANNi    |♥|

Alla inlägg den 31 december 2010

Av ♥ Janni ♥ - 31 december 2010 15:00



Not ready to let go
Cause then I'd never know
What I could be missing
I'm missing way too much,
So when do I give up what I've been wishing for?


Av ♥ Janni ♥ - 31 december 2010 13:00


Ska se vad jag kommer ihåg utav detta året.

 

Jag flyttade från Johannes i slutet av 2009 efter att vi bestämde oss för att ge detta ett försök till. Jag invigde 2010 på den vanliga festen hos Carro & Stoffe, utan Johannes.

 

Ja, sen då. Året började väl inte jättebra. Jag slutade på jobbet och var arbetslös för första gången sen jag tog studenten, en lite annorlunda sak. Jag kom inte in på skolan som jag ville (som vanligt kan jag nog säga, fast jag verkligen trodde jag hade en bra chans den här gången.. men tydligen finns där två olika listor och jag var inte på den rätta. Lite svårtförklarat). Jag kom fel in på en kurs i psykologi och sket i det då för jag kände inte att jag orkade. Jag ilade rundor som sören efter andra utbildningar som hade ledigaplatser och hittade en kurs i Sexualitetens idéhistoria som startade i början av april.

 

I februari och mars spenderade jag mycket tid med att komma på vad jag ville bli och kom på att jag kunde satsa på polis. Så jag skulle ta körkort och göra högskoleprovet. Jag följde med min f.d arbetskollega Elina till Danmark för att kolla hennes skola. Den resan gör jag gärna inte igen. Fy fan säger jag bara, som på film!

 

I slutet av mars fick jag reda på att innehavaren av den fina lägenheten hade separerat från sin sambo (vilken jag iofs inte tror på, men det behöver vi inte ta upp här) så jag hade en månad på mig att flytta. Efter mycket om & men med både Johannes och mina föräldrar blev det Ödåkra som fick bli mitt hem.

 

I april började jag på min kurs och jag är väldigt glad att jag valde en intressant kurs. Dock var den extremt svår och klara, men jag gjorde det. Hur vet jag inte, men jag klarade den och tänker inte ta reda på det för tänk om det var fel. :p Ibland är jag lite nojjig.

 

Maj började bra. En avslutad kurs och en bra sommar var på g (trodde jag, haha). Jag sprang fem kilometer på 34 minuter. Tänkte jag skulle springa på bättre tid nästa gång. Tror inte det händer.

 

I juni åkte jag och mamma till Kreta för andra året i rad. Hon vill åka varje år, men jag känner inte riktigt för det. Inte så att vi inte har kul, jag mår oftast inte jättebra som ni vet och orkar därmed inte.

 

Den 19 juni blev jag gravid. Jag tänker inte skriva om graviditetsveckor eller så för det är olika man räknar/säger. Men iaf. Ungjäveln hade kommit ut den 25 mars, dvs på min pappas födelsedag. Mamma skojade lite om att det var tur jag inte behöll ungen för det hade blivit en envis jävel då! ;) Hehe. Så snäll hon är.

 

Juli var en bra månad kommer jag ihåg. Jag var inte så nere och jag tror det hade med graviditeten att göra. Den 20 juli började jag övningsköra med pappa och det gick bra. Haha, kommer ihåg att vi körde vid Väla Motorstadion i ett par dagar och sen en dag så lurade han ut mig i trafiken. Hjärtklappning ja jävlar i det, motorstopp och hela köret bara på vägen till mammas jobb. Så sne jag blev på pappa sen och körde inte hem!

 

Jag hade mitt ultraljud den 28 juli och fick reda på att jag var bara fem veckor gravid. Jag kunde gjort aborten där och då, vilket Johannes ville, jag kunde inte göra det dock för jag var så ledsen. Då trodde han att jag hade tänkt behålla barnet så han pratade inte med mig på hela vägen hem. Som vi bråkade den dagen. Usch.

 

Sen kom augusti och min tid på körskolan började den 2 augusti. Jag spenderade två veckor av intensiv körning och plugg. Efter det hade jag en liten "uppkörning" där ägaren körde med mig. Det gick helt åt helvete så så han bokade upp mig på typ åtta extra lektioner och jag blev rent utav sagt pist. Jag ringde och avbokade alla för jag stod på mig och skulle max köra 20 (jag betalade för 22 styckna för en lektion som jag fick inbokat fast jag sa nej, liksom bara för de får en avbokning och sen sätter in den på mig utan att fråga vad fan är det för något. En annan där de inte "kunde" avboka utan bara flytta och sen inte flyttade den... vet ni, jag giter inte prata om det för det räcker att jag tänker på det så blir jag så kokt!). Välj ALDRIG DRIVE-IN!

 

Under den tiden fick jag äta kex när jag körde för jag mådde riktigt illa. De sista två veckorna körde jag fem lektioner och en dag när jag var ute och körde med pappa frågade han om jag hade pluggat till teorin som var om två dagar. Eh, nej den är den 3 september sa jag då. Då sa han att det stod minsann den 26 augusti på papperna. Isch då, hem och råplugga i två dagar då ja. Gud jag trodde jag skulle faila alltså. Dock gjorde jag inte det och phew!

 

Så kom min abort, den 14:e augusti. Jag var inte lycklig den dagen. Det var så hemskt, jag ville bara skrika och skälla på Johannes. Han var liksom inte ledsen alls utan betedde sig hur normalt som helt. Lite oempatisk faktiskt. Det gjorde mig så arg, men jag sa inget för vi vet vad som hade hänt då. Jag höll på att däcka två gånger under tiden jag var på toa. Det var lite hemskt det också.

 

Den 12:e augusti fick jag ihop 30 000 av akassan och sen sa det stopp. Jag var extremt glad för dessa pengar då jag hade använt upp exakt allt jag hade och gick på minus. Dessa pengarna gick till rätt mycket till körkortet och en massa annat och försvann så snabbt! Hahaha.

 

Den 16 augusti började på Eductus. För att kunna få mer cash. Samtidigt i början som jag avslutade mitt körkort.

 

Mellan den 26 feb & 12 augusti hade jag ingen inkomst överhuvudtaget, men tack vare att jag hade sparat ihop lite sen jag flyttade från Johannes kunde jag betala räkningarna sen hjälpte det att flytta ändå jag hade inte kunna bo kvar men fan jag är glad att jag kunde bo kvar den tid jag gjorde.

 

Sen kom den 3 september och min uppkörning. Vilket gick bra som ni ser och jag har körkort. Under tiden fram till nu kom jag på att jag inte ville bli polis så jag behövde inte ta körkortet, men gjorde de ändå såklart. Jag är så glad att jag äntligen tog mig tiden (eller ja, förut har jag inte haft råd eller tid med det).

 

Den 14 september var jagoch praktiserade på sjukhuset i en vecka. Det gjorde mig mer och mer intresserad av sjukgymnastik och arbetsterapi. (Jag såg idag att om jag inte hade varit kvar som reserv i Helsingborg på socionomprogrammet hade jag kunnat läsa till arbetsterapeut. Nåja, det finns ett hundratals utbildningar runt om i landet och vad du än väljer kommer du ångra det minst en gång i livet. Det var en mycket klok människa som sa så till mig).

 

Oktober var väl rätt händelserik. Jag sökte in till skola, det var halloween fest och jag var en Domina. Väldigt trevligt faktiskt haha. Johannes fyllde 25 vilket är stort, men det blev ingen fest eller så för det ville han inte. Jag började vara i Klippan allt mer och håller på att  vänja Johannes vid att jag är här ofta. Vi fick Saga, vilket har varit en av det bästa sakerna med detta året faktiskt. Denna underbart knasiga katt som verkligen är helt knäpp. det bästa hon vet är att busa gärna med mig. Hon lurpassar och hoppar på ens ben och ryggar mot en på ett positivt sätt. Hon försöker provecera en till att bråka med henne. Hon älskar det!

 

Den 1:a november firade vi två år och Johannes glömde bort det. Han har inte direkt lagt ner mycket tid på vårt förhållande. Jag har inte fått något symboliskt av honom någon gång, han har aldrig gett mig något sådant inte ens en bukett blommor. Därav har hela året bestått av en berg & dalbana mellan oss. Ibland undrar jag varför jag stannar kvar. Eller har jag varit för kräsen?

 

I slutet av november fick jag ett extra jobb också. Jag demonstrerar saker. Det är väl inget höjdar jobb, men det funkar fint. Jobbade fram till den 18 dec sen var har jag varit ledig.

 

December har inneburit mycket julpyssel, förväntan och oro inför antagningen och bråk. Jag har iaf spenderat julafton med den jag älskar och haft det jättetrevligt. Jag har deppat ihop helt och hållet och haft blandade känslor om både skola, mitt liv, framtiden och framförallt mitt förhållande med Johannes.

 

Kvällen spenderar jag och Johannes tillsammans. Vi tänker inte göra något stort utav allt utan bara äta gott och inviga året med lite champagne.

 

Jag vet inte vart 2011 tar mig, men jag ser fram emot den resan! Det mesta går att lösa!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards