jANNi    |♥|

Alla inlägg den 20 december 2010

...

Av ♥ Janni ♥ - 20 december 2010 19:00


 

When I see your face there's not a thing that I would change.
'Cause you're amazing just the way you are.

Av ♥ Janni ♥ - 20 december 2010 14:00


Jag brukar älska julen, men har haft en himla massa ångest för denna julen då jag har skullat åka iväg. Jag vill inte ha en tredje jul utan Johannes och han vill inte åka skidor. Så, jag stannar hemma.


Nu tycker inte min familj att detta är en rimlig grej med tanke på hur det har varit med Johannes, att han velar och inte kan planera etc..., så de tror väl antigen att han tvingar mig eller att jag som vanligt svansar efter honom. Då får de tro det helt enkelt.


Ärligt är jag lite trött på dessa tankar och som det är nu så skiter jag i vad de tycker och tänker. Det är ju inte direkt som om de blir ensamma heller. Mamma kan gott spendera tre jular utan pappa och sen säga vad hon tycker.


Hon tycker att det är bara för Johannes att följa med... då får hon väl tycka så då.


Jag ger upp... denna julen sugen fett!


Det enda som är positivt är att jag slipper sakna Johannes! <3

Av ♥ Janni ♥ - 20 december 2010 13:30


Av ♥ Janni ♥ - 20 december 2010 11:00


Jag har suttit heeela morgonen efter en natt utan sömn och kollat på program och vad jag vill läsa. Om jag ska vara helt ärligt är jag inte ett dugg säker på något!? Alltså... Jag är nog den mest förvirrade just nu känns det som åtminstone. 


Så här ligger det iaf till för tillfället.


Janni har kommit in på sitt 6:e handsval (heter det så måntro?). Det är socionomutbildning i Malmö. Dock är Malmö lite weird (tycker jag) för de är de enda som har inriktningar på detta programmet. Jag sökte till båda och kom in på ena, dock tycker jag det är fel såklart (aldrig är jag nöjd). Jag är då reserv på 1-5 off course.



Min lista i rangordning:

  • Socionomprogrammet i Helsingborg
  • Sjukgymnastprogrammet i Lund
  • Socionomprogrammet i Lund (samma som i Hbg, dock olika städer)
  • Arbetsterapeutprogrammet i Lund
  • Socionomprogrammet: individ, familj och samhälle i Malmö
  • Socionomprogrammet: funktionshinder och åldrande i Malmö
  •  

Resterande blev då strukna eftersom jag kom i Malmö. Så är det så här att man kan ju vara kvar som reserv på 1-5. Dock, med tanken att kommer man in på någon av dem stryks då det man är antagen till nu. Sååå.. detta kom jag på igår kväll och lite små panik fick jag allt. Vill jag verkligen läsa socionom eller vill jag kanske hellre läsa till arbetsterapeut? Jag har tagit bort tvåan och trean för där var jag inte någon rimlig reserv (390 är väl och drömma, haha). Så listan är nu följande:

 

  • Socionomprogrammet i Helsingborg
  • Arbetsterapeutprogrammet i Lund
  • Socionomprogrammet: individ, familj och samhälle i Malmö
  • Socionomprogrammet: funktionshinder och åldrande i Malmö
  • Sen en liten kurs i psykologi om jag ångrar mig helt... hahaha skadad jag är då!

 


 

 

 

Så frågan är, hur fan väljer man när man är ett enda stort frågetecken!!!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards