jANNi    |♥|

Alla inlägg den 5 december 2010

Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2010 22:30


I somras var Bygglov i Klippan och gjorde vid ett kök i ett hus. De stängde av hela gatan och massa byggare kom och gjorde det. Nu är det såhär att där har kommit en vattenskada i huset som de var i och det ska Johannes firma fixa till. Smart... mycket smart bygglov...




Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2010 22:00

Moshi Moshi!


Sådär... jag har inte direkt haft någon lugn stund över dessa dagarna. Dock går tiden fort när man har mycket att göra... på både gott & ont.


Jobbet gick bra både i torsdags och fredags och jag var lagom trött när jag kom hem på fredagen. Jag var och demade i Landskrona. Jag stod bredvid en kvinna som demade för tassimo kaffemaskinen. Så jag fick lite koppar kaffe, det var helt okej kaffe alltså. Men vi pratade väldigt mycket och gjorde nog att det gick så fort där ute. Hade en hel del kunder som provade 450 torsdagen och 500 på fredagen.


När jag kom hem i fredags hade han iaf tinat kyllingen, så jag hackade och gjorde maten. Efter det åkte vi hem till hans föräldrar. Johannes var lite på lyset då han hade kört på ett släp med jobbebilen och svor och var väldigt irriterad. Så en väääldigt stark grogg gjorde nog susen! :P Han var väldigt pratig iaf. :)


Vi stannade till nästan halv elva och kom i säng direkt efter vi kom hem!


När jag vaknade åkte jag rätt fort till Ica och inhandlade lite stuff. Det blev mat för flera dagar också, bra slipper jag handla så mycket sen. Jag gjorde scones och vi hade långfrukost i soffan och kollade på Madagaskar. Väldigt mysigt faktiskt!


Jag hade en liten lista på vad jag skulle göra I helgen, nästan hela blev gjord också! Utom det viktigaste... handla en julgran. :( Antingen köper jag en själv eller så fan åker vi en kväll i veckan... blev lite arg. Johannes försökte övertala mig att de inte sålde dem ännu, men nu ikväll såg vi till och med en granreklam. Fan han alltså!


Köpa Julgran

Rapportera Uppdrag

Ut med jullådor i förrådet

Baka pepparkakor

Baka lussekatter

Göra scones

Byta tyg på köksstolar (50% klart)

Dammsuga/tvätta golvet

Ladda hem Smallville

Städa badrummet

Handla

Torka luckor/spis/micro i köket

Byta lakan

Stryka/byta gardiner

Beställa julfilmer


Fick nästan allt gjort så är ändå rätt nöjd. Synd bara tiden gick så fort. Vill inte ha måndag, jag vill ha en söndag till så jag kan mysa med Johannes. :(



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Show me a smile then,
Don't be unhappy, can't remember.
When  I last saw you laughing.

 

 




 
Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2010 11:30

Moshi Moshi!

 

Ja, vad är kärlek. Kärlek är väl ändå rätt mycket. När jag tänker ordet kärlek ser jag faktiskt Johannes framför mig. Kärlek är när man man sitta och bara titta på sin partner utan att bli uttråkad eller helt enkelt inte få nog av denne.


Det finns också en annan sorts kärlek och det är den mellan förälder och barn. Den är inte riktigt den samma, men den har ändå något gemensamt med kärlek mellan två partner och det är GLÄDJE!


Man kan bli glad av både sin partner och sin familj. Jag blir det av båda! :D


Jag älskar er allihopa!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards