jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

katten på taket.

Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 12:00


Igår var en rent livsfarlig dag för Saga. När jag dammsugar blir jag väldigt varm så jag brukar öppna takfönsterna för att få drag. Vilket jag har gjort sen jag flyttade hit, med katter och utan katter. Fast inte med Saga. Självmordskatten nr. 1.


Jag var i köket och fick en sån hemsk känsla, så jag gick och letade efter Saga. När jag går förbi sovrummet sitter hon på den tillbyggda fönsterbrädan och tar sats precis i den sekund jag kommer förbi. Så där hänger hon och dinglar och drar sig upp med "överarmarna" och vips är hon uppe på taket.


Utan en enda tanke i huvudet springer jag upp på sängen, hoppar upp på fönsterbrädan, som definitivt inte kan hålla mina 50 kg, och nästan hänger ut genom fönster. Jag tänker bara en sak, FÅ IN HENNE GENAST!


Jag lyckas alltså få tag på henne runt halsen, nästan i nackskinnet, och kastar ner henne i sängen. Saga, som för övrigt är en lite smått förvirrad katt, tänker inte mer på det utan går vidare. Jag däremot får nästan en gråtattack och jävligt mycket ångest och börjar gapa och skälla på henne, som självklart inte förstår vad hon kan ha gjort för fel. Med svansen mellan benen sitter hon och stirrar skräckslaget på mig som står och skriker att det är farligt precis som om hon ska förstå mig!


Väl när jag har lugnat mig lite, sätter jag mig på huk och börjar prata normalt. Då kommer hon fram och pussar mig på kinden och sen går in och lägger sig på sängen. KAN MAN HA EN MER KORKAD KATT!?


Hon kunde inte bry sig mindre alltså. Mamma bryr sig för mycket. Jag tror det är en släktdrag! ;)


Ja, så kan det gå.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards