jANNi    |♥|

Alla inlägg under december 2010

Av ♥ Janni ♥ - 24 december 2010 12:00


  



Av ♥ Janni ♥ - 23 december 2010 16:30


Är man smart om man spolar ner ett par vinylhandskar i toan? Alltså, va fan jag hoppas inte det blir stopp. Jag lyckades tur få upp en av dem... hjärndöd.


FAN FAN FAN!

Av ♥ Janni ♥ - 23 december 2010 16:00


NU har min julastämning äntligen ankommit. Just in the nick of time I'll say!


Så jag ser väldigt mycket fram emot imorgon, dock tog jag inte ut ankan ur frysen igår, så måste ta ut den för tining ur kylen under natten. Får hoppas det blir bra med den saken...


Idag har jag städat, det blev mer städning än vad jag hade räknat med så har inte hunnit till affären ännu. Får ta det sen när jag duschat istället... öhhh... orkar... inte...


Annars åt Johannes bränd soppa igår. Vi hade lite gnabb igår så han skulle verkligen visa mig att han inte var arg, trots jag tror han var det, så han ställde sig och gjorde mat. Jag fick ju snällt komma och hjälpa. Jag var fortfarande sur och jag fick inte sopphelvetet till att koka. När det väl satte igång kände jag lukten av bränd soppa, kan ju säga att jag blev förbannad. Så tur som det var hade han skalat för många pärer och jag hade tagit ut för mycket kyckling. Så jag stekte dem, kokte pärerna till mig och gjorde en sås till det (som jag också lyckades bränna, men rädda i tid så den inte hann få bränd smak) för han insisterade med att han kunde gott äta soppan. Sen kramades han och pussade mig tusen gånger och sa att han minsann inte kände någon som kunde sura lika länge som jag gör. Jo, min pappa sa jag då. Då skrattade han åt mig.


Nu är jag dock hungrig och ska strax in i duschen för att åka och handla. Det blir tacos idag för jag giter inte stå och slava dan före dan!


TJOHEJ!

Av ♥ Janni ♥ - 23 december 2010 13:30


Ja, det finns ännu en lista för detta ämnet.


Men det är inte jättemycket som behövs för att jag ska må lite bättre. Det brukar räcka att Johannes kommer hem och säger "Hej, snygging" (tänk också att jag oftast byttat om till myskläder och eftersom jag själv inte har några myskläder i Klippan blir det en av hans t-shirts och mega mysbyxor med massor av hål i...).


Mina egna myskläder har förövrigt blivit hämtade på både Väla och i Ödåkra. De matchade nästan... med nästan menar jag att efter att jag har tvättat mina mysbyxor ett par gånger ser de lika använda ut båda två! Hahah!


Det som är väldigt positivt är att dessa 3/4 dels brallor är vanliga långa brallor för mig! Skål för överdrivet korta ben ja! :D


Annat som får mig att må bättre är att köpa kläder, dock för det är både ett beroende- och belöningssystem. Inte alls bra någon av delarna heller för mår man dåligt köper man kläder, mår man bra köper man kläder! Lyckat!

Av ♥ Janni ♥ - 22 december 2010 19:00


Ja, nu kan man ju skriva 4 A4 sidor med saker som upprör en. En sak jag har stört mig på jättemycket är att alla inte respekterar belut som tagits. Respekt överhuvudtaget saknas allt för mycket nuförtiden.


Sen kommer väl all svält i världen och hela den biten, men det orkar jag inte skriva om för det känns lika löjligt som att Mss Word vill ha världsfred.


See ya!



Av ♥ Janni ♥ - 22 december 2010 16:00


...men som vanligt känns julen längre bort än sommaren. Jag förstår inte hur man inte kan vara i julstämning när hela november och december innehållit en hel drös med snö! Jag hade iofs känt ännu mindre om jag skulle åkt skidor, för det minns jag förra gången vi åkte över julen. Nada julstämning.


Så, jag har åtminstone fixat så jag får julmat. Jag har aldrig tillagat anka, men det ska väl gå det med! Potatis i glasburk, rödkål och alla ingredienser till såsen är fixade. Så nu ska jag surfa lite tips på hur man gör en saftig anka! Har inte köpt en hel anka utan två bröstfileér åt mig och Johannes. Han får både svensk och dansk julmat nu när han ingår i min familj.


Jag ser faktiskt fram emot julen ändå, nu när jag slipper min ångest.


Min resterande ångest är över skolan såklart. Jag funderar över om jag valde rätt, om jag kan ge upp socionomutbildningen om jag kommer in på arbetsterapeutprogrammet eller om jag av ett mirakel kommer in i Helsingborg! Händer det hade jag varit överlycklig. Att pendla 4 h om dagen är alltså ingen höjdare, det har jag lärt mig av enbart en månads jobb.


Dock är jag glad över min lön jag fick idag. TACK! Fast att alla pengarna kommer gå till räkningar. GOD JUL JANNI!

Av ♥ Janni ♥ - 22 december 2010 13:00


Moshi Moshi!


Jag har precis beställt en kalender från tryckdig.se. Där gör man sin egen kalender efter sina egna behov och måsten vilket jag tyckte var en skit bra grej. Plus att man fick välja egna bilder också. Så nu kan jag bara öppna kalendern och se alla mina tusen katter (känns det som!) eller Johannes. Jag ser verkligen fram emot den!


ps. den är rosa! ds.

Av ♥ Janni ♥ - 21 december 2010 21:00


Fick höra Summer Jam för en stund sedan och jag blev irriterande sugen på kvällsåkning i Sälens backar med denna låten i backarna. Eller afterskin! Så skoj det är alltså. När den kom 2003 eller nått så spelades den var kväll när vi åkte. VILL ÅKA! Men tänker inte sakna Joannes. Punkt Janni. PUNKT!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards